دیدبان

جنگ با فقر توسط بسیج/ طوفانی برای ریشه کنی محرومیت

جنگ با فقر توسط بسیج/ طوفانی برای ریشه کنی محرومیت

دیدبانجهاد برای رضای الهی در هر عرصه‌ای شادکامی و غرور را برای یک امت و جامعه به همراه داشته و تعالی و عزتی شایسته و همیشگی را به عنوان توشه راه به همراه خود می‌آورد.

جهاد چه در ابتدای انقلاب باشد و چه در نبرد جانانه با دشمن بعثی که امروز مایه افتخار ایران و ایرانی است همه و همه مقدس، فضیلت‌دار و مبارک است و پاداش بس معنوی و عظیم را در دنیا و آخرت برای گروه و افراد جهاد‌کننده به همراه خود دارد.
مدال توفیق برای جهاد در هنگامه معرکه و نبرد بر گردن مؤمنانی آویخته می‌شود که آرزومند و مشتاق به سوی نیکی‌ها و سرشت پاکی‌ها بوده و نیت خالصی را در راه و سینه خود ذخیره بکنند.

دیروز جوانانی از هرچه بود گذر کردند و نمایشی خون‌بار از زیباترین شجاعت‌ها، غیرت و راد‌مردی را به پای صحنه آورده و جهاد خویش را به نحو احسن بر خاک پاک خوزستان به جای آوردند.

سالیان پشت به پشت یکدیگر ورق انقلاب اسلامی را به میانه راند و امروز نسل سوم انقلاب در تکاپوی عدالت، غیرت و جهاد دوباره در صحنه‌هایی همانند جبهه‌های گرم جنوب گرد هم آمده و جمع می‌شوند.

جهاد پاسداری از وطن باز آغاز شده و این بار خاکریز‌های مقاومت به نقاطی سخت‌تر از عرصه‌های دیروز در روستاها و هرکجا که طعم شیرین انقلاب اسلامی به آنجا کم‌تر چشانده شده، رسیده است.

دیروز جوانان پشت سنگر با توپ و خمپاره جواب دشمن بعثی تا بن دندان تسلیح شده را می‌دادند امروز دانشجویان، جوانان و نوجوانان جانانه و با دلی عاشق وقت فراغت خود را در دل کوه‌ها و آن مناطق محروم و کور همانند بشاگرد سپری کرده و هنر اصیلی را از روحیه ایثار به نمایش می‌گذارند.
چه تفاوتی است از اینکه تفنگ دست بگیری و شبانه فتح‌المبین و کربلای 5 را در خاک‌های نرم شلمچه و طلائیه به باور آوری و یا با دستی خالی اما پر از عزم فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی کشورت از انقلاب و فرهنگ ظهور بگویی.

آری؛ اردوهای جهادی به دنبال ادامه نسیم شهادت مردان دفاع مقدس است که با زبان عشق و ایثار به من و تو زیستن را نشان داده و آموختند.

بسیج سازندگی امروز با بکار‌گیری جوانان و نوجوانانی مشتاق کوله‌ای پر از مهر را روانه نقاط کور و محروم کشور کرده و دست پر عطوفت انقلاب اسلامی را با عزم پر برکت بسیجیان بر کودکان، زنان، مردان و جوانان روستایی و محروم نوازش می‌دهد.

جهادی که از دل انسانیت برآمده و سعادت را به ارمغان آورده و طی سال‌های اخیر اقیانوسی از خودباوری را همانند راهیان جهادی به روستاها کشانیده است.

حسین رجبی در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا از طرح هجرت به عنوان مقدمه‌‌ای برای خودسازی و آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش یاد کرد و اظهار داشت: بسیجیان همواره نشان داده‌اند که طی ادوار انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های حماسی مشارکت داشته و از دفاع سخت دیروز تا جنگ نرم امروز پای کار بوده و فعالیت می‌کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: کاری که نیروهای جوان و نوجوان بسیجی در عرصه‌های خدمات روستایی، شهری  و نقاط مختلف در ایام گوناگون سال به ویژه ماه‌های تابستان به انجام می‌رسانند نوعی جهاد برای وطن و عرصه کمک به هم‌میهنان محروم بوده و اجر و پاداش ویژه‌ای را در بر دارد.
رجبی به حضور پرشور و نشاط‌آفرین اقشار مختلف بویین زهرایی‌ها در طرح‌های هجرت سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: هجرت از خانه و حضور در اماکن محروم، صعب‌العبور و کور سبب تقویت بنیه علمی در قشر‌های دانشجو، نوجوان و جوان شده و امید را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

وی به اجرای طرح‌های عظیم ساخته شده توسط بسیج سازندگی در طول ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: بسیجیان با صرف اوقات ارزشمند خود به کار الهی هجرت و خدمت‌رسانی گوشه‌ی از توان بسیج را به نمایش گذاشته و امید‌آفرین برای کشور می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: تاکنون خدمات شایسته‌ و در خور تحسینی که در نقاط روستایی بخش‌های چهارگانه شهرستان بویین زهرا اجرایی شده در ابراز رضایت و خوشحالی روستائیان نقش کلیدی داشته و مقدمه‌ساز دست‌یابی به اقتدار می‌باشد.

رجبی با بیان اینکه دشمنان در پی مأیوس‌سازی ملت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی به ویژه در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف هستند، تصریح کرد: هنر بسیج سازندگی خدمت در راه آبادانی، تحرک غرور و نشاط ملی، ایجاد روحیه باور‌مندی و هویت‌باوری مابین تفکر غربی و اندیشه اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: بسیجیان امروز با حماسه‌های خود در راستای اعتلای کلمه و اندیشه‌های امام گام برداشته و مجاهدت می‌کنند.

رجبی با اشاره به بیانات و رهنمود‌های رهبری فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون بسیج و نهضت خدمات‌رسانی توسط بسیجیان ابراز داشت: توفیق خدمت‌ به ملت جزو نعمات خاصه‌ای بوده که نصیب معدودی از افراد شده و در این بین بسیجیان با افتخار در مسیر سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و جهاد می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام‌ حسین (ع) شهرستان بویین زهرا به عرصه‌های فعالیت بسیجیان در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و افزود: توسعه و آبادانی روستایی، زیباسازی مدارس و انجام امور فرهنگی در سال جاری در اولویت کار‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیج سازندگی این شهرستان قرار داشته و دنبال می‌شود.

گرچه عرصه جهادی جوانان بسیجی به ظاهر با تنگناها، سختی و فشار‌های مادی همراه است اما شیرینی و طعم لذت‌بخش با هم بودن در این اردوهای با اخلاص را هیچ جهادگری با راحتی و آسایش نقاط دیگر حتی در سراسر این کره خاکی عوض نمی‌کند.

تابش رحمت و گرمای الهی در هنگامه درنگ و جهاد بسیجیان در اردو‌های جهادی هجرت تعظیم ملائک را در هر ثانیه به همراه آورده و بالاتر از تمام اینها رضایت را بر چهره‌های روستائیان می‌نشاند.

سید حسن حسینی نیز در ادامه این گفت‌وگو خدمات بسیج سازندگی سپاه ناحیه بویین زهرا را برشمرد و ابراز داشت: کمک به رفع محرومیت بخش‌های ضعیف جامعه، اجرایی سازی طرح‌های کلان ماندگار در حوزه عمرانی، زیبا‌سازی فضاهای روستایی و تزیین مدارس از جمله کار‌های ارزشمند بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بویین زهرا ادامه داد: دانش‌آموزان، دانشجویان و قشر‌های بسیجیان در عرصه‌های معنوی طرح‌های هجرت با مفاهیم و تعابیری عمیق اسلام همانند دستگیری از یکدیگر آشنا شده و توجیه می‌شوند.

وی ادامه داد: دستاورد‌های قابل توجهی تاکنون توسط قشر‌های بسیجیان جهادگر در حوزه‌های عمران و رونق نقاط محروم به وقوع پیوسته است که شایسته تقدیر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بویین زهرا از اجرای طرح‌هایی با محوریت سازندگی روستاهای محروم این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح‌ها با همت و محوریت بسیجیان و با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف اجرا می‌شود.

حسینی به ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص ثبت‌نام بسیجیان در طرح‌های هجرت و سازندگی بسیج در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اشاره کرد و افزود: امیدواریم بسیجیان با شور، هیجان و انگیزه معنوی خود در عرصه سازندگی پیشتاز شده و بتوانند عزت‌آفرین شوند.

به گزارش فارس آنچه امروز طرح هجرت لقب گرفته حقیقتا امتداد همان ایستادگی و مروت مردان مرد بوده و جوانان امروز با حضور در این اردوها سربازی و وفاداری به خون‌های مطهر طیبه شهیدان را به نمایش می‌گذارند.

عرصه‌هایی که امروز با دستان باغیرت جوان ایرانی در دورترین نقطه این میهن عزیز آباد و تحویل روستائیان شده نمادهایی از شجاعت و صحنه‌هایی از آرمان‌گرایی و عشق به ایران پاک و سراسر اسلامی است.


منبع:فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران